ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Skąpe
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Statut

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Akapit nr 1 - brak tytułu

STATUT
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W OŁOBOKU
 
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
 
§ 1
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ołoboku z siedzibą przy ul. Wojciechowskiego 25 w Ołoboku , zwanej dalej PSP w Ołoboku, jest szkołą publiczną .
 
§ 2
Organem prowadzącym Publiczną Szkołę Podstawową w Ołoboku jest Gmina Skąpe.
Nadzór Pedagogiczny sprawuje Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. Oddział Zamiejscowy w Międzyrzeczu.
 
§ 3
PSP w Ołoboku działa z mocy Ustawy z dnia 7 września 1991r o systemie oświaty (Dz.U. z 1996r Nr 67, poz. 329 z póź. zm.), Uchwały Rady Gminy w Skąpem Nr V/32/99 z dnia 12 marca 1999r w sprawie przekształcenia szkoły , Uchwały Rady Gminy w Skąpem Nr VI/39/99 z dnia 29 marca 1999r. W sprawie określenia obwód szkoły oraz niniejszego statutu.
 
§ 4
Czas trwania nauki wynosi 6 lat
 
§ 5
PSP w Ołoboku może posiadać własne imię, sztandar, godło oraz ceremoniał szkolny.

Wzory i treść pieczęci szkolnych

ROZDZIAŁ II
CELE I ZADANIA PSP w OŁOBOKU
 
§ 6
Celem PSP w Ołoboku jest:
1) kształcenie i wychowanie dzieci oraz ich przygotowanie do nauki w gimnazjach i życia we współczesnym świecie,
2) zapewnienie niezbędnych warunków do rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, duchowego i fizycznego,
3) rozwijanie u uczniów odpowiedzialności, miłości do ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego,
4) kształcenie i wychowanie w duch tolerancji, humanizmu i patriotyzmu, przekazywanie wiedzy o społeczeństwie, o problemach społecznych, ekonomicznych kraju, świata, kulturze i środowisku naturalnym.
 
§ 7
PSP w Ołoboku umożliwia realizację obowiązku szkolnego określonego w ustawie o systemie oświaty i jako szkoła publiczna:
1) zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie planów nauczania,
2) zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach,
3) realizuje podstawy programowe ustalone dla szkoły podstawowej,
4) stosuje się do standardów wymagań opracowanych przez OKE,
5) zapewnia uczniom pomoc psychologiczną i pedagogiczną.
 
§ 8
PSP w Ołoboku zapewnia uczniom warunki do:
1) zaspakajania potrzeb rozwijania swoich zdolności i zainteresowań,
2) świadomego stosowania się do różnych przepisów szkolnych,
3) rozwijania takich cech jak: wrażliwość, godność, odpowiedzialność, wytrwałość, obowiązkowość
4) kształcenie umiejętności planowania i organizowania nauki, pracy i wypoczynku,
5) kształcenie umiejętności współżycia w zespole,
6) korzystania z różnych źródeł wiedzy,
7) kształcenie umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów, dyskutowania i prezentowania własnych poglądów,
8) kształcenie umiejętności samokontroli i samooceny,
9) kształtowanie umiejętności posługiwania się powszechnie stosowanymi urządzeniami technicznymi,
10) współuczestniczenie i współtworzenie życia kulturalnego,
11) poznanie zasad higieny osobistej, troski o własne zdrowie, kondycję fizyczną i psychiczną.
 
§ 9
PSP w Ołoboku organizuje naukę religii w wymiarze określonym odrębnymi przepisami.
 
ROZDZIAŁ III
ORGANY SZKOŁY I ICH KOMPETENCJE
 
§ 10
1. Organami PSP w Ołoboku są:
a. dyrektor szkoły
b. rada pedagogiczna
c. samorząd uczniowski
d. rada rodziców
2. Rada pedagogiczna, samorząd uczniowski i rada rodziców uchwalają regulaminy swojej działalności, które nie mogą być sprzeczne z przepisami prawa oświatowego i niniejszym statutem.
 
§ 11
Dyrektor kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli, pracowników administracji i obsługi.
Do zadań dyrektora szkoły należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą,
2) organizowanie całości pracy dydaktycznej,
3) sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
4) podejmowanie decyzji w sprawie przyjmowania uczniów,
5) realizowanie uchwał rady pedagogicznej w ramach jej kompetencji,
6) dysponowanie środkami finansowymi szkoły i odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
7) zatrudnienie i zwolnienie nauczycieli i innych pracowników szkoły
8) przyznawanie nagród i wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły,
9) występowanie z wnioskami w sprawie odznaczeń, nagród, wyróżnień dla nauczycieli i innych pracowników szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej oraz organizacji związkowych
10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych.
 
§ 12
Dyrektor szkoły prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły oraz sprawuje kontrolę jego realizacji.
 
§ 13
Dyrektor ma prawo do wstrzymania uchwały rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor zawiadamia kuratora oświaty i organ prowadzący.
 
§ 14
Dyrektor szkoły może wyrazić zgodę na działalność w szkole stowarzyszeniom i organizacjom, których celem statutowym jest prowadzenie, rozszerzenie i wzbogacenie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
 
§ 15
W wykonywaniu swych zadań dyrektor szkoły współpracuje z radą pedagogiczna, radą rodziców i samorządem szkolonym.
 
§ 16
Tryb powoływania i odwoływania dyrektora określa ustawa o systemie oświaty i wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze.
 
§ 17
Radę pedagogiczną tworzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole.
Przewodniczącym rady jest dyrektor, który przygotowuje i prowadzi zebrania oraz odpowiada za zawiadomienie jej członków o terminie i porządku jej obrad.
 
§ 18
1.Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
1) zatwierdzanie planu pracy szkoły,
2) zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
3) podejmowanie uchwał w sprawach innowacji i eksperymentów pedagogicznych po zaopiniowaniu przez rade rodziców,
4) ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
5) zatwierdzenie kryteriów oceny zachowania uczniów,
6) opracowanie i zatwierdzenie wewnątrzszkolnego systemu oceniania,
7) opracowanie i uchwalenie programu wychowawczego szkoły po zasięgnięciu opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego.
2. Rada pedagogiczna opiniuje:
1) roczną organizacje pracy szkoły – tygodniowy plan zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
2) projekt planu finansowego- w szczególności propozycje dotyczące uzupełnienia pomocy dydaktycznych szkoły , poprawę warunków pracy uczniów i nauczycieli,
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
4) propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
3. Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły lub jego zmian oraz uchwala po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego i rady rodziców.
4. Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora szkoły.
5. Zasady pracy rady pedagogicznej określa regulamin jej działalności, stanowiący załącznik do niniejszego statutu.
 
§ 19
a. Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Organy samorządu są reprezentantami ogółu uczniów.
b. Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin uchwalony przez ogół uczniów.
c. Samorząd uczniowski może przedstawić dyrektorowi szkoły, radzie pedagogicznej, wnioski i opinie w sprawach dotyczących szkoły, a w szczególności dotyczące prawa i obowiązków ucznia.
d. Uczniowie mają prawo do wyboru w porozumieniu z dyrektorem nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu uczniowskiego, organizowania działalności kulturalnej, sportowej, rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi.
 
§ 20
1. Rada rodziców będąca reprezentacją ogółu rodziców uczniów wspiera działalność statutową szkoły.
2. Do kompetencji rady rodziców należy:
a. występowanie do dyrektora szkoły , rady pedagogicznej z wnioskami i sprawami dotyczącymi szkoły,
b. inicjowanie i organizowanie pomocy rodziców dla szkoły,
c. gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców, prowadzenie działalności celem pozyskiwania środków finansowych z innych źródeł i przeznaczenie ich na potrzeby szkoły
d. opiniuje program wychowawczy szkoły
3. Zasady tworzenia i pracy rady rodziców oraz jej regulamin uchwala zebranie przedstawicieli rodziców wszystkich klas.

ROZDZIAŁ IV
ORGANIZACJA PSP w OŁOBOKU


§ 21
1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły z uwzględnieniem przepisów w sprawie ramowego planu nauczania.
2. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności : liczbę pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowisko kierownicze, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych ze środków przydzielonych przez Gminę Skąpe.
3. Arkusz organizacji, o którym mowa w ust.2, dyrektor szkoły przedstawia do zatwierdzenia organowi prowadzącemu w terminie do 30 kwietnia każdego roku.
 
§ 22
Szczegółowe zasady i kryteria oceniania zawarte są w szkolnym Systemie Oceniania stanowiącym załącznik do niniejszego statutu.
 
§ 23
1. Dyrektor szkoły na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły, ustala tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych - obowiązko¬wych, nadobowiązkowych i w tym wynikających z potrzeby wprowadzania eksperymentów i innowacji z uwzględnie¬niem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.
2. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział złożony z uczniów, którzy w jednorocznym kursie nauki w danym roku szkolnym uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych określonych szkolnym planem nauczania.
3. Kalendarz każdego roku szkolnego określają odrębne przepisy.
 
§24
W szkole działa oddział przedszkolny realizujący program wychowania przedszkolnego. Szczegółowe zasady działalności Oddziału Przedszkolnego określa załącznik do statutu.
 
§25
1. Podstawową formą pracy w szkole jest system klasowo-lekcyjny.
2. Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
3. Czas trwania poszczególnych zajęć w klasach I-III ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć.
4. Przerwy międzylekcyjne mogą trwać od 5 do 30 minut. Decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor szkoły.
5. W uzasadnionych przypadkach takich jak realizacja zajęć dydaktycz¬nych w blokach tematycznych, programów autorskich, eksperymen¬tów dydaktycznych możliwe jest ustalenie innej liczebności grup lub innej długości trwania lekcji i przerw. Wymaga to zgody dyrektora szkoły.
 
§26
1. Szkoła w miarę posiadanych możliwości organizuje zajęcia po¬zalekcyjne oraz wprowadza przedmioty nadobowiązkowe.
2. Dla uczniów mających trudności w nauce i uczniów z zaburzeniami rozwojowymi mogą być organizowane zajęcia wyrównawcze i korek¬cyjne.
3. Uczniowie wymienieni w pkt 2 mogą być kierowani do placówek spe¬cjalistycznych organizujących zajęcia terapeutyczne, wyrównaw¬cze i korekcyjne.
4. Dla uczniów z uszkodzeniami narządów ruchu, słuchu i wzroku zasa¬dy udzielania opieki i pomocy z udziałem nauczycieli, rodziców i uczniów określane są indywidualnie dla każdego ucznia.
 
§ 27
Zakres i rodzaj zajęć pozalekcyjnych ustala corocznie dyrektor szkoły z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań uczniów oraz możliwo¬ści organizacyjnych szkoły.
 
§ 28
1. W szkole funkcjonuje biblioteka szkolna, która służy realizacji celów dydaktyczno-wychowawczych i popularyzowaniu wiedzy pe¬dagogicznej. Jest ona interdyscyplinarną pracownią szkolną, posiada czytelnię umożliwiającą prowadzenie zajęć z grupą uczniów. Użyt¬kownikami biblioteki są uczniowie, nauczyciele, inni pracownicy szkoły i rodzice.
2. Czas pracy biblioteki jest corocznie dostosowywany przez dyrektora szkoły do tygodniowego planu zajęć - tak, aby umożliwić użyt¬kownikom dostęp do jej zbiorów podczas zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.
3. Szczegółowe zadania biblioteki określa osobny regulamin stanowiący załącznik do niniejszego statutu.
 
§ 29
W szkole może funkcjonować świetlica i stołówka szkolna. Zasady korzy¬stania ze świetlicy i stołówki ustala dyrektor szkoły.
 
§ 30
1. Celem zapewnienia bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły pełnione są dyżury nauczycielskie.
2. Podczas zajęć poza terenem szkoły i na czas trwania wycieczek nauczyciele - organizatorzy korzystają w miarę potrzeb z pomocy ro¬dziców. Nie zmienia to zasady odpowiedzialności nauczyciela za bez¬pieczeństwo wszystkich dzieci.
3. Za bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć pozalekcyjnych odpowia¬da osoba prowadząca te zajęcia.
 
§ 31
1. Dyrektor szkoły powierza każdy oddział opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli, zwanemu wychowawcą.
2. Funkcję wychowawcy dyrektor szkoły powierza nauczycielowi, który - jeśli nie zajdą szczególne okoliczności - prowadzi oddział w całym cyklu nauczania.
3. Rodzice uczniów każdego oddziału, mogą wystąpić do dyrektora szkoły z wnioskiem o zmianę wychowawcy. Wniosek na piśmie wraz z uzasadnieniem, powinien być podpisany przez 2/3 rodziców dane¬go oddziału. Dyrektor szkoły jest zobowiązany do przeprowa¬dzenia postępowania wyjaśniającego i poinformowania zaintereso¬wanych o zajętym stanowisku w terminie 30 dni od otrzymania wnio¬sku.
 
ROZDZIAŁ V
UCZNIOWIE
 
1) Do Publicznej Szkoły Podstawowej w Ołoboku uczęszczają dzieci od 7 roku życia.
2) Na wniosek rodziców naukę w szkole może także rozpocząć dziecko, które przed dniem 1 września kończy 6 lat, jeżeli wykazuje psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej.
3) Decyzję o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podstawowej podejmuje Dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
 
§ 32
1. Na wniosek rodziców i po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej dyrektor szkoły może:
1) zezwolić na spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą,
2) odroczyć obowiązek szkolny ze względu na długotrwałą chorobę.
2. W uzasadnionych przypadkach do szkoły mogą uczęszczać uczniowie mieszkający poza jej obwodem. Przyjęcie dzieci spoza obwodu nie może powodować pogorszenia warunków pracy szkoły.
 
§ 33
Uczeń ma prawo do:
1) zapoznania się z programami nauczania poszczególnych przedmio¬tów na lekcjach wprowadzających oraz w bibliotece szkolnej,
2) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
3) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie kształcenia i wychowania,
4) opieki wychowawczej i zapewnienia warunków bezpieczeństwa,
5) swobody w wyrażaniu myśli i przekonań,
6) sprawiedliwej, umotywowanej i jawnej oceny ustalonej na podstawie znanych kryteriów, zgodnych ze szkolnym systemem oceniania,
7) powiadamiania go o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów wia¬domości, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem,
8) rozwijania swych zainteresowań i zdolności na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych,
9) odpoczynku w czasie przerw międzylekcyjnych oraz w czasie przerw świątecznych i ferii,
10) uzyskania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przypadku trud¬ności w nauce, na zasadach określonych w regulaminie szkoły,
11) korzystania z pomieszczeń szkoły, sprzętu, środków dydak¬tycznych i księgozbioru biblioteki, na zasadach określonych w reguła¬mi nie szkoły,
12) korzystania z opieki zdrowotnej na warunkach określonych odrębny¬mi przepisami,
13) korzystania z poradnictwa i terapii pedagogicznej oraz psychologicz¬nej,
14) uczestnictwa i udziału w organizowaniu imprez kulturalnych, oświa¬towych, sportowych i rozrywkowych na terenie szkoły,
15) wpływania na życie szkoły poprzez działalność samorządową oraz zrzeszania się w organizacjach działających na terenie szkoły,
 
§34
Uczeń ma obowiązek:
1) uczyć się systematycznie i rozwijając swoje umiejętności, aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych, życiu szkoły, regularnie uczęszczać na lekcje i nie spóźniać się,
2) godnie reprezentować szkołę,
3) starać się o uzyskanie jak najwyższej oceny własnego zachowania,
4) odnosić się z szacunkiem do nauczycieli i innych pracowników szkoły,
5) dbać o kulturę słowa w szkoły i poza nią,
6) chronić własne życie i zdrowie, przestrzegać zasad higieny,
7) dbać o ład i porządek oraz mienie szkolne, własne i innych. Za szkody wyrządzone w mieniu szkolnym odpowiadają rodzice.
 
§ 35
Uczniowie wykazujący szczególne uzdolnienia i zainteresowania mogą otrzymać zezwolenie na indywidualny program lub tok nauki. Decyzje podejmuje dyrektor szkoły na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
 
§ 36
1. Za wzorową i przykładną postawę uczeń może otrzymać następujące wyróżnienia:
1) pochwałę na forum klasy,
2) pochwałę na forum szkoły,
3) list pochwalny skierowany do rodziców,
4) nagrodę rzeczową.
Udział i zdobyte lokaty oraz wyróżnienia w konkursach wiedzy, igrzy¬skach sportowych itp. odnotowuje się na świadectwach szkolnych.
2. Za lekceważenie nauki i innych obowiązków uczeń może otrzymać następujące kary:
1) naganę na forum klasy,
2) naganę na forum szkoły,
3) pisemne powiadomienie rodziców,
3. O przyznanych uczniowi nagrodach lub zastosowanych wobec niego karach wychowawca klasy powiadamia rodziców (opiekunów) ucznia.
 
§ 37
1. Uczeń może być skreślony z listy uczniów po ukończeniu 18 roku
2. Uczeń, którego zachowanie wpływa demoralizująco na innych uczniów, może być na wniosek dyrektora szkoły przeniesiony przez kuratora oświaty do innej szkoły.
3. Wniosek dyrektora, o którym mowa w ust. 2, następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej.
 
§ 38
Szczegółowy katalog praw i obowiązków ucznia oraz zasady przyznawa¬nia wyróżnień i stosowania kar określa regulamin szkoły.
 
ROZDZIAŁ VI
NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY

 
§ 39
1. W szkole zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników obsługi.
2. Zasady zatrudniania nauczycieli i innych pracowników, o których mowa w ust. 1, określają odrębne przepisy.
 
§ 40
1. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą oraz jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy, a także bezpie¬czeństwo powierzonych jego opiece uczniów.
2. Do zadań nauczycieli należy w szczególności:
1) realizowanie obowiązującego w szkoły programu nauczania oraz programu wychowawczego szkoły,
2) wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności i zainteresowań,
3) doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie kwalifi¬kacji zawodowych,
4) systematyczne i obiektywne ocenianie pracy uczniów,
5) eliminowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
6) systematyczne prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania,
7) czynny udział w pracy rady pedagogicznej, realizowanie jej posta¬nowień i uchwał,
8) współpraca z rodzicami.
 
§ 41
1. Do zadań wychowawcy należy w szczególności:
1) otaczanie indywidualną opieką wychowawczą każdego ze swoich uczniów,
2) utrzymywanie systematycznego kontaktu z rodzicami uczniów, udzielanie informacji, porad, wskazówek ułatwiających rozwiązy¬wanie problemów,
3) planowanie i organizowanie wspólnie z uczniami i ich rodzicami różnych form życia zespołowego, które rozwijają i integrują zespół,
4) współdziałanie z nauczycielami uczącymi w jego oddziale, uzgad¬nianie z nimi i koordynowanie działań wychowawczych,
5) kontrolowanie realizacji obowiązku szkolnego przez wychowan¬ków, w szczególności w zakresie regularnego uczęszczania przez dziecko na zajęcia lekcyjne,
6) otaczanie opieką dzieci specjalnej troski,
7) pomaganie w organizacji i udział w życiu kulturalnym klasy,
8) dokonywanie oceny wyników nauczania i pracy wychowawczej klasy oraz przedkładanie sprawozdania z postępów dydaktyczno-wychowawczych na posiedzeniach rady pedagogicznej,
9) systematyczne prowadzenie dokumentacji działalności wychowaw¬czej i opiekuńczej.
2. Wychowawca ma prawo korzystać z pomocy merytorycznej i meto¬dycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz innych właści¬wych placówek lub instytucji oświatowych i naukowych.
 
§ 42
Nauczyciel bibliotekarz realizując swoje zadania, w szczególności:
1) gromadzi, zgodnie z potrzebami czytelników, zbiory biblioteki, dokonując ich ewidencji oraz opracowania bibliotecznego,
2) gromadzi czasopisma popularnonaukowe, pedagogiczne, środki audiowizualne (slajdy, taśmy wideo, płyty, taśmy magnetofonowe),
3) udostępnia zbiory biblioteki w formie wypożyczeń indywidualnych oraz wypożyczeń do pracowni przedmiotowych,
4) rozbudza i rozwija potrzeby czytelnicze uczniów związane z na¬uką i z indywidualnymi zainteresowaniami,
5) udziela informacji bibliotecznych, bibliograficznych i tekstowych, informuje o nowych nabytkach lub książkach szczególnie warto¬ściowych,
6) udziela pomocy nauczycielom w ich pracy dydaktycznej,
7) przeprowadza analizy stanu czytelnictwa,
8) opracowuje roczne plany pracy biblioteki uwzględniając wnioski nauczycieli, wychowawców,
9) systematycznie zabezpiecza zbiory przed zbyt szybkim zużyciem,
10)dokonuje selekcji materiałów zbędnych lub zniszczonych prowa¬dząc odpowiednią dokumentację.
11) współuczestniczy w realizacji zajęć dydaktycznych szkoły.
 
§ 43
Zadaniem pracowników obsługi jest zapewnienie spraw¬nego działania szkoły, utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości. Szczegółowy zakres obowiązków tych pracowników ustala dyrektor szkoły.

ROZDZIAŁ VII
RODZICE (OPIEKUNOWIE)

§ 44
Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka wynikających z usta¬wowego obowiązku szkolnego należy:
1) zapisanie dziecka do szkoły do końca marca roku kalendarzowe¬go, w którym dziecko powinno rozpocząć naukę,
2) zapewnienie regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne,
3) zapewnienie dziecku warunków umożliwiających przygotowanie się do zajęć szkolnych.
 
§ 45
1. Dla zapewnienia warunków osiągania jak najlepszych wyników kształ¬cenia i wychowania uczniów konieczna jest współpraca rodziców
z organami szkoły. W ramach tej współpracy rodzice mają pra¬wo do:
1) kontaktów z wychowawcą klasy i nauczycielami,
2) dyskrecji i poszanowania prywatności w rozwiązywaniu problemów dziecka i rodziny,
3) występowanie z inicjatywami wzbogacającymi życie szkoły,
4) wyrażania opinii dotyczących pracy szkoły i poszczególnych nauczycieli dyrektorowi szkoły.
2. Do obowiązków rodziców należy:
1) wspieranie procesu nauczania i wychowania,
2) systematyczny kontakt z wychowawcą klasy,
3) udzielanie w miarę swoich możliwości pomocy organizacyjnej i materialnej szkoły.
 
ROZDZIAŁ VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 46
Szkoła jest jednostką budżetową, finansowaną przez Gminę Skąpe. Zasady prowadzenia gospodarki finansowej i materiało¬wej określają odrębne przepisy.
 
§ 47
1. Szkoły używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepi¬sami.
2. Tablice i stemple zawierają nazwę i siedzibę szkoły.
 
§ 48
Szkoły prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębny¬mi przepisami.
 
§ 49
Statut obowiązuje wszystkich członków społeczności szkolnej: pracow¬ników, uczniów i nauczycieli.


Tekst jednolity Statutu wchodzi w życie z dniem l września 2002 r.
1. Z dniem wejścia w życie Statutu traci moc Statut z dnia 28.11.2002r.
2. Statut wchodzi w życie z dniem 21.10.2004r.
Statut przyjęto uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 21.10.2004r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Skąpe
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Barbara Gławdel
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-02-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Barbara Gławdel
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-02-09 11:49:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patrycja Radajewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-02-09 11:49:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patrycja Radajewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-02-09 10:49:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3158 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »